fredag 22. august 2014

R O S E R for høstsesongen

Stanwell Perpetual er en av de sterkeste, lengstblomstrende roser man overhodet kan tenke seg. Den gir høsthagen et løft. Med sine blekrosa blomster og olivengrønne bladverk er den vakker på en kunstnerisk, inspirerende måte.  
Skjønnheten hos Queen of Sweden ligger ikke bare i "rosens navn" - selv om det i dette tilfellet åpenbart må være ytterst salgbart. David Austin-rosen Queen of Sweden er sterk, også i nedbør og vind i august. Den er på mange måter ukuelig, og gjenblomstrer som om høsten er dens yndlingsårstid. Dens styrke er omvendt proporsjonal med det yndige utseendet. 
Den er så lett å få til, og samtidig så vakker, at jeg tar hatten av for Skaperen. Ikke egentlig for David Austin, men for skaperen med stor S.

3 kommentarer:

  1. Vakre roser! Jeg hadde Queen of Sweden, men den døde. Kanskje det ble for kaldt her. Austin har fått frem mange flotte roser, ja!

    SvarSlett
  2. Nydelige roser, og enda bedre, dem blomstrer på høsten. Jeg har noen som fortsatt står i blomst, og de nytes hver dag. Queen of Sweden må jeg nok sette på ønskelista mi.
    Ønsker deg en fin helg. Klem

    SvarSlett
  3. Du har så nydelige roser Ingvill, i år har flere av mine roser også reprodusert nye blomster.
    Men et er nok for jeg har snappet opp noen tips fra deg.

    En høsthage med roser i blomst er lykke.

    God søndag.

    SvarSlett

Takk for din kommentar!