onsdag 3. desember 2014

Lys og kongler i dekorleire

Hvis jeg kun skulle velge ett materiale fra naturen å pynte med til jul, ville jeg valgt kongler. Lerkekongler som på bildet, er et opplagt valg. Noen av de fineste og største konglene, som er lubne på en disney-aktig måte, har jeg fått av svigermor, og de er fra Gran Canarias skoger.

Det beste med kongler, er at de kan plukkes i skogen helt gratis. Kanskje har du en nabo som har et lerketre i hagen. Konglepynt blir man ikke hverken sliten av eller overlesset av!
PS: I skålen på bildet øverst har jeg plassert dekorleire i bunnen og festet de tynne lysene i den, slik at de skal stå stødig. Denne type leire kan kjøpes i hobbybutikker.

9 kommentarer:

  1. Hei Ingvill! Hvorfor har jeg ikke brukt kongler fra lerketrær? Har mange av dem, og de skal selvfølgelig brukes.
    Vakker og enkel juledekorasjon som du har laget, som jeg liker veldig godt.
    God natt! Anne

    SvarSlett
  2. Dejlige billeder og en fin idé med lærkekoglerne - jeg vil straks hente kogler ind fra min have.

    SvarSlett
  3. Jaaa...sååå enig! Kongler er flott!
    Så fint du har dekorert...kremmerhus er jeg også gladi :)
    Og du...1000 takk....for ALLE kommentarene du la igjen...langt tilbake:))

    SvarSlett
  4. Konger er bare superfint ... Og så helt gratis da !
    Nydelig innlegg om svibler under her .
    Svibler bare MÅ jeg ha ...mange i både glass og krukker .
    Har faktisk satt noen sammen med sølvblader i verandakassene under kjøkkenvinduet.
    Ønsker deg fine adventsdager.

    SvarSlett
  5. Lerkekongler er veldig fine! Flott dekorasjon du hadde laget :)

    SvarSlett
  6. Ja, lerkekongler er veldig dekorativt! Naturmaterialer generelt er jo egentlig den fineste pynten :-) Veldig fine kremerhus du har laget forresten! Og tusen takk for alle kommentarene du har lagt igjen på bloggen min! Det var veldig oppmuntrende og gjorde meg glad:-) Det har blitt litt færre innlegg hos meg i det siste, hagesesongen er nok den mest inspirerende tiden for meg;-) Gleder meg allerede til våren! Men nå koser jeg meg også veldig med alle juleforberedelsene. Ønsker deg også en herlig adventstid! Klem, Berit

    SvarSlett
  7. Hei
    Helt enig med deg. Kongler er utrolig fint og kan brukes til det meste.
    Ønsker deg en fin adventssøndag videre. Klem vivi

    SvarSlett
  8. wunderschöne dekoration!!!!!!! alles liebe von angie, die einen schönen 2. advent wünscht

    SvarSlett

Takk for din kommentar!