søndag 22. februar 2015

Nå er det i gang!

Blå Iris Reticulata er i full gang med blomstringen nå! Tenk at det nå er mulig med utekaffe på en saueskinnfell! Benken ble plassert ved murveggen på lunest tenkelig sted.
Gul Eranthis – som jeg har lært å elske etter inspirasjon fra danske hagebøker, og ikke minst etter å ha sett Matador (dansk nostalgisk serie, der eranthis tas inn i stuene).
Det er så fristende å plukke de små søte plantene! Ikke lett for mamma å si nei til denne ivrige datteren. Trøsten er at de små blomstene satt i vase og krukke kommer enda bedre til sin rett. I det stort sett bare, fuktigbrune rå bedet har de en tendens til å forsvinne. 

12 kommentarer:

  1. så fantastiske fargeklatter! Mine mini-iris har ikke kommet i blomst ennå, og eranthis har jeg dessvere ikke. Jeg tror en av uteplassene må klargjøres, ja. Fantastisk å kunne ta formiddagskaffen ute i hagen! Ha en fin søndagskveld! Hilsen Anne-Kristin

    SvarSlett
  2. Så flotte blomster. Irisen har nydelig blåfarge. Kjekt å kunne plukke noen blomster inn også. Koselig!

    SvarSlett
  3. Så fine blomster, Ingvill - jeg holder meget af både iris og erantis. Her er det eneste, der blomstrer, vintergækker. Men her på bordet har jeg perlehyacinter. Dejlige billeder du viser!

    SvarSlett
  4. Så nydelige! Her dekker snøen bedene, så løkene jeg satt i fjor er ikke kommer opp ennå. Men det smelter fort :-). Ha en fortsatt fin kveld!

    SvarSlett
  5. Så utrolig herlig med vårtegn. Jeg har våriris på bordet i stua, og det gjør noe med en kald vintersjel.
    Koselige bilder.
    Klem Vivi

    SvarSlett
  6. Herlig når det begynner å blomstre i hagen.
    Her snør det skikkelig i dag, lenge enda før
    det blir noe blomster ute her.
    Må nok kose meg med blomstring inne ei stund til.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett
  7. Så flotte hilser, ordentlig vårstemning :-) skjønner godt at frøkna blir fristet til å plukke noen av fargeklattene.
    Ha en fin uke :-)

    SvarSlett
  8. FOR noen herlige jenter!!
    Og du...som har iris og eranthis i blomst alt...virkelig vårfølelse du sprer!
    Kos deg:))

    SvarSlett
  9. For noen herlige bilder av skjønne jenter og vårblomster:)
    Her hos oss har vi enda litt snø,så ikke mye liv i denne hagen enda,venter spent;)
    Flott vårlig stykke i avisen idag;)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  10. Så fine ereanhtiser :) en riktig gladblomst. Har prøvd disse, men de dukket ikke opp på våren her i sone H-6. Jeg ser jeg må gjøre enda et forsøk ;)
    Nyt senvinteren/tidligvåren så lenge.

    SvarSlett
  11. Åååååhhhh, himmel for et vakkert vakkert irishav. Får lyst til å bade i det bedet der. Jeg skal jammen plante mange mange sammen på Enerhagen. Takk for det bildet der. Du gjorde dagen og vel så det. Fine, fine er både du og datteren din også. Ser likheten:)
    Ha vidunderlige dager Ingvill!
    Jannicke

    SvarSlett
  12. De søteste jentene! :) Dere er bedårende.
    Så deilig at det sesongen for utekaffe har startet.
    Fantastiske blå iriser. Utrolig at vi bor i samme landet - her venter vi fremdeles i spenning på hvilken blomst som først gir farge til hagen denne våren.

    SvarSlett

Takk for din kommentar!