tirsdag 29. desember 2015

Anemoner til vasen

Jeg har bestilt anemoner fra Aina Stenbergs blomsterbutikk, og de flotte snittblomstene er så delikate både til romjul og nyttår. De fins i blomsterbutikker med godt utvalg.
De hvite er stilrene og passer inn overalt. De er som hvit snø innendørs til jul og nyttår.
Eller gnistrende julerøde anemoner? Man kan bli oppkvikket bare ved synet av disse røde skjønnhetene, der de står på bordet til kaffen. I bakgrunnen skimter du julestjerner som er skåret av en potteplante, og satt i glassvaser. En ny vri! Fortsatt god jul, og godt nyttår!

7 kommentarer:

  1. Hei Ingvill :-) Så skjønne anemoner, det er faktisk en blomst jeg ikke har kjøpt før, men hvorfor ikke prøve noe nytt neste gang jeg er på blomsterbutikken?! Veldig kos å titte innom deg igjen, ser du har vært riktig flink med både blomsterløk, roser, stauder og juleroser! Juleklem fra Berit

    SvarSlett
  2. Hvite blomster er så vakre, og anemoner intet unntak!

    Godt nytt år, Ingvill!

    SvarSlett
  3. Det var nydelige anemoner! Her står det halvvisne tulipaner og roser i vasene etter jul, så jeg må ut og få kjøpt nytt før nyttårsaften! Ha en fin kveld! Klem fra Anne-Kristin

    SvarSlett
  4. Hei!
    Vakre hvite anemoner og røde selvfølgelig.
    Godt nytt år til deg!
    Anne

    SvarSlett
  5. Nydelige anemoner, både i hvitt og rødt. Jeg har vært glad i dem fra jeg var liten. En fin påminnelse om at de finnes hos blomsterhandlerne nå. Det gjorde seg godt med julerose i vase. Du er så kreativ og finner nye vakre vrier på det meste Ingvill! Som vanlig er jeg fortjust i det nydelige lyset du har i bildene dine. En helt egen stemning med din signatur. Takk for alt du har delt og gitt av inspirasjon og fine frø fra hagen din. Skal bli fint å følges videre i et nytt og fargerikt hageår. Godt nytt år til deg og familien.
    Klem fra Jannicke

    SvarSlett
  6. Du er flink til å finne på nye dekorasjoner. Anemoner har jeg aldri kjøpt, og det blir ofte granbar og julestjerner på bordet er i jula - veldig tradisjonelt:) Hvis jeg husker det, skal jeg forsøke en ny vri neste år:) Godt nytt år!

    SvarSlett

Takk for din kommentar!